tisdag 2 januari 2018
Undersidan
Så har även undersidan fått en trästruktur så att den också kan kläs med aluminiumplåt när det blir dags. Alla yttre anslutningar till plåten kommer att göras släta så att plåten kan skruvas stumt emot. Så är i alla fall tanken just nu. Men först är det dags att skifta från trä till lite mer metallarbete för att göra axelinfästningar för både fram och bakaxel. Kanske lite fokus på styrningen också.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Så har det hänt lite...
I julhelgen har det rullats plåt på det nya hjulet. Rulla och prova, jag köpte en krymp&sträck också som aldrig har fastnat på bild. Båd...
-
I julhelgen har det rullats plåt på det nya hjulet. Rulla och prova, jag köpte en krymp&sträck också som aldrig har fastnat på bild. Båd...
-
En ny kompis i garaget kan kanske väcka upp intresset igen. Det blev en lång paus i detta projekt, ett och ett halvt år har lillbugattin stå...
-
Det är glest mellan gångerna... Nu börjar det likna något. Jag har fått ihop allt det mekaniska nu.. nästan.. Det blir att gå igenom de dela...
Otroligt fint det blir! Jag har inte haft tid att närmare studera ditt bygge förrän nu. Imponerande! Men om du har någon som helst fundering på drivning måste du väl ändå ta höjd för det nu innan underdelen av chassiet slutförs?
SvaraRaderaNär du ska klä den med plåt är det ju behändigt med det lilla formatet. Du är välkommen att ta din lilla Bugatti under armen och kvista över till mig och köra lite Eckold.
Just drivning har jag inte någon fast plan på. Trampor, elmotor eller kanske förbränningsmotor? Men det måste snart bestämmas.
SvaraRaderaTackar för inbjudan att prova på eckold. Tanken, än så länge, har varit träklubba och sandsäck. Men det kan säkert behövas slätas ut efteråt.
När kommer nästa uppdatering din slöhök? ;-)
SvaraRadera