Fortsatte med den bärande strukturen för drivningen. En korg skapades som håller fast batteri och den generator som ska fungera som elmotor.
Med elmotorn på plats och en bit kartong som symboliserar batteriet. En trepunktsupphängning för drivlinan skapades för att få lite fjädring. Då hela drivpaketet är fast i axeln. Reaktionsstagen får hålla axeln på plats när motorn börjar dra....
Allt får plats innanför den tänkta karossen. Då det finns både broms och växlar i axeln är tanken att via wire ha två spakar i varandra på höger sida. En för broms och en för växling, men det blir en senare fråga..
söndag 28 april 2019
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Så har det hänt lite...
I julhelgen har det rullats plåt på det nya hjulet. Rulla och prova, jag köpte en krymp&sträck också som aldrig har fastnat på bild. Båd...
-
I julhelgen har det rullats plåt på det nya hjulet. Rulla och prova, jag köpte en krymp&sträck också som aldrig har fastnat på bild. Båd...
-
Efter att ha renoverat min P1800 under nästan tio år från grunden, blev det lite tomt.. Jag har under flera år funderat på möjligheten at...
-
Nu har jag varit dålig på att uppdatera när jag fixat något till Lillbilen. Jag ligger efter från Julhelgen med uppdateringar. Växellådan...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar