söndag 3 december 2017

Ramen och början på karosstommen

Jag fortsatte med ramen och svetsade ihop och riktade balkarna.  Till en början får det bli intermittentsvets, totala svetslängden skulle bli nästan åtta meter om jag helsvetsar..
Jag gjorde och monterade ett par u-profiler som jag kommer använda för att fästa karosstrukturen på i nästa steg.
Sen blev det dags att börja med träarbetet. Spillbitar från en bänkskiva i bok kommer att bli ramverket. Jag började med det som ska bli instrumentpanel.
 Andra bitar utritade i träskivan. Min lilla bandsåg får kämpa sig genom 35mm bokskiva. Men lite härligt är det ändå att såga i trä...
Sen blev det till att fixera ramsidobalkarna innan träkarosstommen börjar byggas på plats. Nästa steg blir att bygga hop det som ska sitta både framför och bakom "cock-pit".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så har det hänt lite...

I julhelgen har det rullats plåt på det nya hjulet. Rulla och prova, jag köpte en krymp&sträck också som aldrig har fastnat på bild. Båd...