söndag 24 december 2017

Kylarmaskering och insteg


Några timmar till i garaget så här innan jul. Det börjar växa fram något..
Men i år kan vi inte räkna med att Tomten åker Bugatti..
Första steget i att skapa kylarmaskeringen är att göra en "buck", dvs en mall att forma plåten emot. Den bakre delen räknar jag med att den ska vara en del i den bärande stommen och att den ska bära kylarmaskeringen. Men det får vänta lite till med plåtjobben.
Jag började fundera på hur insteget i kupén ska se ut. Sedan tidigare hade jag mallat lite med maskeringstape, det fick bli grunden till trästommen. Jag räknar med att kunna vika in plåten emot trästommen och sen kanske klä kanten med läder. Det kan bli snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så har det hänt lite...

I julhelgen har det rullats plåt på det nya hjulet. Rulla och prova, jag köpte en krymp&sträck också som aldrig har fastnat på bild. Båd...